Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Lyann

Lyann 05 feb 2018 15:39 #389945

• Renate
  • Renate's Profielfoto
  • Platinum Cocker
De voorbije dagen merkte ik aan Lyann dat er iets niet ok was. Onrustig, niet willen eten, het eten van Marit afpakken, janken 's morgens vroeg...Ik had al vanalles zitten bedenken en was van plan om een bloedonderzoek te laten doen. Maar omdat ik nog niet zelf met de auto kan rijden, was het er nog niet van gekomen.

Vanmiddag was ik net thuis van de kiné toen Lyann dan een epileptische aanval kreeg :crying . Het eerste moment dacht ik dat ze stikte, maar toen begreep ik wat er gebeurde. Ze viel neer en toen ik haar wilde aanraken, hapte ze. De andere cockers had ik al buiten gelaten zodat het rustig was in huis. Na een paar minuten (die uren leken te duren) stond ze op en bleef ze naar mij staan staren en grommen. Voor het eerst in mijn leven was ik bang van mijn eigen hondje :sad . Weer een tijdje later kwam ze naar mij toe, snuffelde voorzichtig en toen herkende ze mij weer. Ik had intussen de DA gebeld maar die kon ook niet veel doen. Er is wel bloed afgenomen om te kijken of ergens een probleem is. Het blijkt ook dat Lyann schijndrachtig is, ze was loops in oktober :think . Dit kon volgens de DA wel een trigger zijn.
Nu maar hopen dat ze het niet meer krijgt, maar de schrik zit er natuurlijk goed in. Ik mag er niet aan denken dat dit gebeurt terwijl ik niet thuis ben :bang2 .
Discussie gesloten.

Lyann 05 feb 2018 17:52 #389946

• Gea
  • Gea's Profielfoto
  • Platinum Cocker
Ze was duidelijk niet in orde dus.
Goede observatie van jou. :1 thumbup
Helaas was er dus wel zeker wat aan de hand.... wat vervelend dat ze zo buiten zichzelf was tijdens de aanval :upset
Hopelijk kan ze met medicijnen goed geholpen worden.
Beterschap, lieve Lyann :braaf
Discussie gesloten.

Lyann 05 feb 2018 19:09 #389947

• Rijna
  • Rijna's Profielfoto
  • Platinum Cocker
Mijn vorige had het ook kreeg het met 2 jaar en is er 13 mee geworden ze had er geen medicijnen voor
Bij haar zag ik nooit of ze een aanval ging krijgen ze lag altijd gelijk te stuiptrekken ben er nooit achter gekomen waar het door getriggerd werd als ze rustig lag te slapen kreeg ze het soms ook
Ging altijd bij der zitten zodat ze der eigen niet kon bezeren maar nooit aan raken of vast pakken zodat je de stuipen tegen zou houden als ze me weer aan keek aaide ik haar en kreeg ik likjes was ze blij dat ze me weer zag
Meestal spuugde ze ook daarna zijn ze moe en hebben honger
Het is een naar gezicht als ze een rare beweging maakte zat ik altijd stijf van schrik terwijl er dan niks aan de hand was
Ruby (28 April 2009)
Discussie gesloten.

Lyann 05 feb 2018 20:53 #389949

• Lady-Spain
  • Lady-Spain's Profielfoto
  • Expert Cocker
Ach wat een nare belevenis. Dat kan je nu net niet hebben nu je zelf nog niet mobiel bent
Hopelijk gaat het nu beter met haar. :smitten
Discussie gesloten.

Lyann 06 feb 2018 20:31 #389953

• Marina
  • Marina's Profielfoto
  • Administrator
Hé getver dit wil je echt niet mee maken. Het is beslist niet fijn epilepsie maar het is ook niet per direct het einde van de wereld. Goed dat er even wat onderzoek wordt gedaan om dingen uit te sluiten en wij gaan allemaal duimen dat het een eenmalig insult geweest is.
Groetjes Marina, Saartje (26-1-2006) en Teun (1-11-2009 / 2-5-2017)]

My dog is NOT spoiled, I'm just WELL TRAINED
Discussie gesloten.

Lyann 06 feb 2018 23:10 #389956

• Sjakie
  • Sjakie's Profielfoto
  • Gold Cocker
Wat lijkt me dat heel erg naar om mee te maken. Heel veel beterschap :bighug

Marion met Skip 20-10-2015 en Mattie 19-10-2016
En om nooit te vergeten Sjakie 31-12-2013 13-05-2015
Discussie gesloten.

Lyann 07 feb 2018 09:31 #389959

• Renate
  • Renate's Profielfoto
  • Platinum Cocker
De bloeduitslag was goed, lever en nieren perfect. De DA kon er verder ook niet veel over zeggen, het blijft koffiedik kijken en afwachten. Als er nog aanvallen komen, moet ik dat noteren zodat we kunnen zien of en hoe snel ze elkaar opvolgen.
Ik hoop maar dat het niet de erfelijke vorm is, Marit en Yuhle komen uit dezelfde lijn langs vaders kant :sad .
Ik heb de fokker op de hoogte gebracht, hij moet maar zien wat hij met de info doet. Ik weet dat er een nestje gepland is met de reu en met een nestzusje.
Lyann is nu weer speels en ze eet goed, de onrust is ook weg.
Discussie gesloten.

Lyann 07 feb 2018 10:43 #389960

• LG
  • LG's Profielfoto
  • Platinum Cocker
  • Groetjes van Lysette
Getver niet leuk om te zien en mee te maken... Gelukkig zijn de bloeduitslagen goed. Ik heb verder geen ervaring met epilepsie, Beppie had ook wel soortgelijke aanvallen maar dat had een andere oorzaak. Vond dat echt onwijs naar, het enige (en beste) wat je dan kan doen is rustig blijven. Sterkte en beterschap!
Discussie gesloten.

Lyann 07 feb 2018 11:27 #389963

• Milly
  • Milly's Profielfoto
  • Platinum Cocker
  • Milly en Tobias
Heel naar om mee te moeten maken. Sterkte!

Tobias *27-06-2013
Discussie gesloten.

Lyann 07 feb 2018 19:21 #389973

• lydia
  • lydia's Profielfoto
  • Platinum Cocker
Oh bah daar schrik je vreselijk van ,en het is zo naar om te zien
Laten we hopen dat het niet meer terug komt
Fijn dat ze weer de oude lyann is

bruce 17-10-2009 en Willis 16-02-2011
Discussie gesloten.

Lyann 10 feb 2018 16:38 #389994

• Lilian
  • Lilian's Profielfoto
  • Senior Cocker
Agos wat naar om dit te horen, hopend was het eenmalig, heel veel sterkte samen!!
Gelukkig goede bloeduitslagen!!
Discussie gesloten.

Lyann 10 feb 2018 19:06 #389995

• hudson
  • hudson's Profielfoto
  • Fresh Cocker
he bah je schrikt je dan het apenzuur zeg. wel adequaat gehandeld hoor! nu maar hoprn dat eenmalig iets is geweest.... zielige hond... sterkte :bigkiss
Discussie gesloten.

Lyann 11 feb 2018 19:31 #390009

• momoko
  • momoko's Profielfoto
  • Gold Cocker
  • Spanielen zo levenslustig
Dat is echt heel vervelend om zoiets te moeten meemaken. Je kan zo weinig voor d'r doen op zo'n moment. Wel fijn dat de bloeduitslagen goed waren. Hopelijk was het maar een eenmalige aanval.
Discussie gesloten.

Lyann 12 feb 2018 12:16 #390020

• Renate
  • Renate's Profielfoto
  • Platinum Cocker
Gisterenmorgen begon Lyann hevig te braken en 's avonds kwam daar ook nog eens bloederige diarree bij :sad . Ik had de tijd niet om haar buiten te laten, het liep er zo uit. Handdoeken in de bench, alles vuil (de wasmachine draait :wistle ).
Vanmiddag heb ik een afspraak bij de holistische DA, gelukkig kan ik er al zo gauw terecht.

Ik was ongerust dat het braken de voorbode van een nieuwe aanval was, maar er is tot nu toe niets gebeurd.
Discussie gesloten.

Lyann 12 feb 2018 18:49 #390026

• Gea
  • Gea's Profielfoto
  • Platinum Cocker
Ach, lieve Lyann, ik hoop toch dat je lijfje snel de rust weer vindt.
Sterkte, Renate. :flower
Discussie gesloten.