Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Medicatie bij epilepsie

Medicatie bij epilepsie 22 okt 2017 14:47 #388283

• Steven
  • Steven's Profielfoto
  • Junior Cocker
Hallo allemaal,
Enige tijd geleden meldde ik reeds dat onze blauwschimmel Fons epilepsie heeft. Hij heeft dit nu bijna 2 jaar en gebruikt op dit moment Keppra en Libromide. Dat gaat redelijk goed maar het kan altijd beter natuurlijk. Maar heeft er nog iemand ervaring met epilepsie bij zijn/haar cocker en zo ja wat voor medicatie werd er bij jullie voorgeschreven?
The administrator has disabled public write access.

Medicatie bij epilepsie 22 okt 2017 19:33 #388296

• Renate
  • Renate's Profielfoto
  • Platinum Cocker
Zelf heb ik er (gelukkig) geen ervaring mee. Kreeg Fons veel aanvallen, heb je een idee of/hoe die uitgelokt werden?
Welk voer geef je? Het klinkt waarschijnlijk raar en ik sta er zelf ook nogal sceptisch tegenover maar ik lees hier en daar dat versvlees de epilepsie positief beïnvloedt. :think
Ook over CBD olie hoor ik veel goeds. Best wel in overleg met de DA als je zoiets zou gaan gebruiken. Zit je op FB? Er is een groep rond CBD olie voor honden.

Medicatie bij epilepsie 22 okt 2017 22:47 #388304

• Steven
  • Steven's Profielfoto
  • Junior Cocker
Fons zijn aanvallen komen heel onregelmatig. Blijven soms weken weg en kunnen dan plots weer opduiken dat hij er 2 op een week heeft. Hij krijgt enkel droge brokken dus zeker geen vers vlees. Wat hem triggert, daar hebben we het raden naar. We hadden wel al opgemerkt dat hij na een wandeling van zo'n uurtje we alert moeten zijn want dat er dan in de dagen erna wel een aanval zal volgen. Dus lange wandelingen met Fons zijn uit den boze. Heb inderdaad al gehoord van CBD olie maar ga daarvoor toch eerst overleggen met mijn DA.

Medicatie bij epilepsie 23 okt 2017 09:41 #388307

• Renate
  • Renate's Profielfoto
  • Platinum Cocker
Misschien heb ik het niet goed uitgelegd, maar ik bedoel dus dat vers vlees de epilepsie zou kunnen doen verminderen.

Medicatie bij epilepsie 23 okt 2017 17:56 #388320

• Steven
  • Steven's Profielfoto
  • Junior Cocker
Dag Renate,
En ik heb te snel gelezen :crazy , zie nu pas dat je POSITIEF beïnvloed had geschreven. Ik heb ook al eens op facebook gelezen dat vitamine B bij iemand geholpen heeft, sommige geven hun hond inderdaad CBD-olie. Mijn DA zegt dat er gevallen zijn, evenwel niet wetenschappelijk bewezen, waarbij na castratie de epilepsie fel verminderde en zelfs helemaal weg bleef.
Laatst bewerkt: 23 okt 2017 17:57 door Steven. Reden: aanpassen tekst

Medicatie bij epilepsie 23 okt 2017 22:31 #388325

• Rea
  • Rea's Profielfoto
  • Platinum Cocker
Heb hier 2 amerikaanse cockers gehad met epilepsie. Inmiddels beide overleden maar niet aan de epilepsie.

De eerste werd 2 dagen na zijn eerste aanval gecastereerd omdat er hier nog een amerkaanse cocker dame rond liep waar we eigenlijk samen met hem fok plannen mee dachten te kunnen hebben. Daar kwam meteen een streep door die wens. En Pien (teefje) had toen nog nergens last van .
Teun (reu) had niet veel aanvallen en ook niet met enige regelmaar, zo zat er 4 maanden tussen en zo waren het er 2 in een week.. Ging op medicatie omdat hij ging clusteren. Maar reageerde heel heftig op de medicatie. En ben die toen gaan afbouwen in overleg met mijn dierenarts. Wel kwamen we er achter da hij getriggerd werd door granen. Als hij brokken at of brood uit een schooltas kon jatten, of bij de eendjes weg kon jatte. Waren we verzekerd van een aanval.
Toen hij op KVV overging werd dat een stuk minder. Teun is 13 geworden en uit ouderdom ingeslapen. Bijna een jaar geleden.

Pien zijn vriendin, is nooit gecastreerd. En op 10 jarige leeftijd overleden aan acuut leverfalen. Heeft nooit medicatie gehad en Stond net als Teun op KVV. Had ook onregelmatig aanvallen.

Een ellendige rot aandoening. En alle medicatie is nooit zaligmakend. Ik heb er toen voor gekozen om mijn Teun als hond verder te laten leven zonder medicatie.. Omdat hij met medicatie alleen nog als vloerkleed bestond. Dat was voor mij geen optie. Realiseerde me heel goed dat zijn "dementie" heel goed zou hebben kunnen samenhangen met de meerdere aanvallen die hij heeft gehad zonder medicatie. Maar ook met had hij aanvallen. Maar herstelde altijd heel snel. Ook het clusteren wist hij en ik ook mee om te gaan .

Nu met het typen van hun verhaal komt er weer veel boven. Wat doen fokkers een hond(en de eigenaar) toch aan om toch willens en wetens te fokken met honden waar in de lijnen epilepsie voorkomt. Er is best wel mee te leven. Maar mag nooit of te nimmer je leven gaan overnemen. Dan passer je een grens is mijn mening.

Lees je verhaal over wandelen en daarna een aanval. Dat was hier totaal onbekend. Aanvallen kwamen hier alleen in rust. Het overviel ze altijd beide en mij ook. Heb ook nooit hun enige activiteit ontzegt omdat daarna wel eens een aanval zou kunnen optreden.
Weet je dat e reen website is over en van honden met epilepsie. En ook een facebook pagina. Kun je veel steun uit halen. Maar blijf met je beide benen op de grond .Genoeg is genoeg. En net wat ik al eerder opperde. Het mag nooit je leven overnemen.

Medicatie bij epilepsie 24 okt 2017 11:17 #388329

• Gea
  • Gea's Profielfoto
  • Platinum Cocker
Arme Fons... :braaf
Ik hoop dat je snel een goede balans voor hem vindt. :duimen

Even off-topic : Rea :bighug
Laatst bewerkt: 24 okt 2017 11:19 door Gea.

Medicatie bij epilepsie 25 okt 2017 16:18 #388386

• ahuurling
  • ahuurling's Profielfoto
  • Junior Cocker
Er is een Facebook pagina over epilepsie met honen, Mijn zus haar golden heeft het inmiddels ook een jaar. Zitten veel mensen met ervaring op.
i Er is een engelse Dogs with epilepsie, er zijn er meer de goed heeft 5000 leden.

Als je wilt kan mijn zus je toevoegen. Zij heeft er heel veel aan.
Laatst bewerkt: 25 okt 2017 16:20 door ahuurling.

Medicatie bij epilepsie 26 okt 2017 23:22 #388420

• annemieb
  • annemieb's Profielfoto
  • Platinum Cocker
Ik heb zelf eentje met epilepsie gehad maar kan de medicijnen niet meer opnoemen.
Zoek eens rond, vaak kan je door ervaringen van andere een betere behandeling vinden in overleg met je duerenqrts

Medicatie bij epilepsie 15 mrt 2018 19:28 #390309

• Renate
  • Renate's Profielfoto
  • Platinum Cocker
Renate schreef :
Zelf heb ik er (gelukkig) geen ervaring mee. Kreeg Fons veel aanvallen, heb je een idee of/hoe die uitgelokt werden?
Welk voer geef je? Het klinkt waarschijnlijk raar en ik sta er zelf ook nogal sceptisch tegenover maar ik lees hier en daar dat versvlees de epilepsie positief beïnvloedt. :think
Ook over CBD olie hoor ik veel goeds. Best wel in overleg met de DA als je zoiets zou gaan gebruiken. Zit je op FB? Er is een groep rond CBD olie voor honden.

Ik quote mijzelf hier even omdat ik goed drie maanden later ook een cocker heb met epilepsie. Ik weet niet of je hier nog komt lezen, mijn cocker heeft sinds begin februari 6 aanvallen gehad, waarvan 2 op één dag, ondanks medicatie. Ze krijgt nu Pexion en ik ben sinds maandag begonnen met cbd olie. Afwachten maar weer, het is een rotziekte :sad